FANDOM

Opis Edytuj

Poważna Instytucja Filmowa „Grypa" (PEFG) - zespół filmowy odpowiedzialny za „Skowyt Gangstera" oraz „A very weird story"

Początki Edytuj

PEFG

Budynek PEFGu (tam gdzie sklep sportowy)

Początek roku 2016. Grupa gimnazjalistów po obejrzeniu „Złego szelągu" produkcji ZF Skurcz, wpadło na pomysł założenia własnego zespołu filmowego, oraz produkcji filmów parodiujących w głównej mierze kino akcji. Jednakże podczas jednej imprezy karnawałowej Hubert Piętka z powodu swego ubioru, został nazwany „hiszpańskim mafiozom". Tak też powstał pomysł na postać Salvadora Dickerinio. Im dłużej impreza trwała, tym więcej pomysłów przychodziło. W końcu postanowiono nagrać pierwszą produkcję; Skowyt Gangstera.

Skowyt Gangstera Edytuj

Wersja pierwsza Edytuj

Akcja rozgrywała się około roku 2016, miejsce akcji nie jest do końca znane. Alvarez Cock, były hiszpański mafioza udaje się do komisarza Johna Cockinsona z prośbą o pomoc. Alvarez został uznany przez ojca chrzestnego Hiszpańskiej Mafii, Salvadora Dickerinio za zdrajcę, a niedawny pracodawca Alvareza za jego głowę ustanowił nagrodę. Hiszpan zdradza stróżowi prawa, że mafia nielegalnie przemyca polskie jabłka do Rosji. Cockinson zgdadza się pomóc Cockowi. Obaj udają się do Abdullacha-al Salama po dodatkowe informację. To była jednak pułapka zastawiona przez mafię. Abdullach odpala ładunek wybuchowy, który jednak nie wybucha. Stróż prawa dowiaduje się od Araba o kolejnym miejscu spotkania mafii. John zabiera terroryście broń i z Alvarezem udają się do lasu zastawić pułapkę na mafię. Dochodzi do strzelaniny, w wyniku której Alvarez i John zostają porwani. Gangsterzy przyprowadzają porwanych do Salvadora Dickerinio. Ten zobaczywszy Cocka, zabija go rozpętując bójkę, w której Cockinson zostaje obezwładniony, a Dickerinio ucieka przez okno. Niestety dalsze losy bohaterów na zawsze pozostaną nieznane...

Wersja druga Edytuj

Tutaj scenariusz jest czymś pomiędzy wersją pierwszą, a trzecią. Akcja rozgrywa się około roku 2023 w Sosnowcu. Film miał rozpocząć się od sceny, w której Dimitri Blyatowich siedzi u siebie w apartamencie i pije swój ulubiony napój Cyka Blyat 107%. Po chwili przybywa do niego Ivan Cock i pyta się Dimitriego gdzie są jabłka. Lekko wystraszony Blyatowich, odpowiada, iż jabłka niedługo dotrą, jednakże zaistniały pewne problemy. Zdenerwowany Ivan wzywa ochroniarza Sashę, który rzuca Dimitriem o podłogę. Po krótkim kazaniu od Cocka, Blyatowich leżąc na podłodze, rozpłakał się. W międzyczasie komisarz Zbigniew Pałecki przeglądając Facebooka natrafił na ciekawy news pt. „Rosyjska mafia przemyca polskie jabłka". Pałecki uznaje, że trzeba to zbadać, więc bierze pistolet i wychodzi. Po paru dniach natrafia na ślady Rosyjskiej Mafii w lesie. Okazuje się, że mafiozi dokonują tam transakcji: M4 w zamian za 10 zł i 10 kg jabłek. Wymiana zostaje przerwana przez Pałeckiego, który na pobliskim pagórku znalazł karabin snajperski. Dzień później zwołane zostało tajne spotkanie najważniejszych osób w Rosyjskiej mafii. Andrzej Pidor, boss tej organizacji, jest zawiedziony tym, że transakcja została przerwana, a kilku mafiozów nie żyje. Ivan Cock oznajmia, że pewien policjant coś wywęszył. Dimitri Blyatowich dopowiedział, iż 50 kg jabłek jest w drodze do Sosnowca. Na tym etapie scenariusz się urywa...

Wersja trzecia Edytuj

Akcja rozgrywa się w 2023 r. w Sosnowcu. Film rozpoczyna się w mieszkaniu komisarza Zbigniewa Pałeckiego, który został obudzony przez telefon. Dowiedział się, że gdzieś w lesie odbywa się handel bronią. Pałecki zabiera swój ekwipunek i wychodzi przez okno. W lesie odbywała się wymiana, która została przerwana przez Zbigniewa, za pomocą karabinu snajperskiego znalezionego na pobliskim pagórku. Dochodzi do strzelaniny, w wyniku której ginie trzech mafiozów. Komisarz znajduje u jednego z gangsterów identyfikator. Postanowił więc go zanieść do hakera; Heinza Bonerberga. Ten po przeskanowaniu odesłał Zbigniewa, by pomógł Dickowi Fosterowi w jego akcji koło opuszczonego magazynu niedaleko Sosnowca. Celem jest boss Polsko-Ruskiej Mafii; Andrzej Pidor. Dochodzi do strzelaniny, w której ginie paru mafiozów, a Pidor ucieka. Funkcjonariusze wracają do Bonerberga. Niemiec oznajmia, iż udało mu się rozpracować plany mafii. Następnego dnia ma odbyć się handel bronią; od Rasputina Blyata MP5 ma zakupić sam Huang-Hui. Agenci CBŚ zastawili więc na nich pułapkę. Tuż po tym, jak Huang kupuje broń rozlega się seria strzałów, w wyniku których ginie Rosjanin. Huang-Hui odpowiada serią strzałów. Następnie stróżowie prawa rzucają się na Chińczyka (już bez broni). Dochodzi do bójki, w której obezwładniony zostaje Dick Foster oraz Huang-Hui. Następnie akcja przenosi się do siedziby PRM. Tam rozpaczony Andrzej Pidor czyta książkę o Leninie. Jakiś czas później wchodzi Adam Kobusiński. Gdy ten pyta się co się stało, Pidor dostaje ataku szału. Po kilku minutach wrzeszczenia i przeklinania wzywa dwóch mafiozów. Ci wnoszą tajemniczą, czarną skrzynię wypełnioną bronią palną. Andrzej rozdaje swym podwładnym pistolety, z czego sam bierze pozłacany rewolwer. Po tym mafiozi udają się zastawić pułapkę na Heinza Bonerberga. Gdy znajdują się już pod jego domem, Pidor dzwoni do Bonerberga i mówi mu aby wyszedł przed dom „odebrać pizzę". Heinz daje się nabrać i zostaje rozstrzelany. Na dodatek Satuk Juh obrabował martwego już Bonerberga z zegarka i telefonu. Dzień później Zbigniew Pałecki dostaje telefon z centrali o śmierci Bonerberga. Pałecki postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Zabiera pistolet i wychodzi. W tym czasie Andrzej Pidor urządza swoje urodziny. Imprezę przerywa Zbigniew. Andrzej niezadowolony z obrotu spraw oddaje strzał z rewolweru w klatkę piersiową Pałeckiego. Niestety, ten miał założoną folię bąbelkową, która uchroniła go przed śmiercią. Dochodzi do bójki. Pałecki obezwładniając wszystkich postanowił zabić jeszcze DJa imprezy. Niestety przez to Andrzej Pidor znowu uciekł. Policjant rzucił się za nim w pościg. Wtedy akcja przenosi się na dach kamienicy, gdzie skrył się Pidor. Tam też Zbigniew Pałecki oddaje strzał zabijający Rosjanina.

A very weird story Edytuj

Nic na ten temat nie wiem, ktoś to kiedyś uzupełni.

Skład Instytucji Edytuj

  • Bartłomiej Kaźmierczak - montażysta, kamerzysta, reżyser, muzyka, aktor (Zbigniew Pałecki)
  • Hubert Piętka - aktor, scenarzysta (Andrzej Pidor)
  • Piotr Ryba - aktor (Huang-Hui, Satuk Juh, Apic Juh)
  • Adam Kobusiński - kamerzysta, aktor (Ivan Cock, Siergiej Novakov)
  • Wojciech Ferfecki - montażysta (nic nigdy nie zmontował), kamerzysta, aktor (Mariusz Paleta, Dick Foster)
  • Jakub Figaj - aktor (Heinz Bonerberg, różni gangsterzy)
  • Mateusz Kaik - aktor (Aleksandr Pistoletov)
  • Jakub Popiel - aktor (Rasputin Blyat, różni gangsterzy)

Ciekawostki Edytuj

  • Niemalże wszystkie nazwy są związane z męskim przyrodzeniem.
  • Litera „E" w skrócie PEFG oznacza „Instytucja".
  • Nie zachowała się żadna kopia scenariusza wersji pierwszej „Skowytu Gangstera".
  • Prawie wszystkie rekwizyty broni użyte w „Skowycie Gangstera" rozpadły się po skończeniu prac.
  • „A very weird story" jest kręcone bez scenariusza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki