FANDOM

Opis postaci Edytuj

Satuk Juh (boh. Pizdohlaz Neematitol) - przedstawiciel rasy Bohomazów, pochodzący z planety Sinep. Na Ziemię przyleciał 6 sierpnia 1945 roku. Według ekspertów, zniszczenie Hiroszimy nie było skutkiem działań Amerykanów wybuchu bomby atomowej, lecz awarii statku Satuka, który po lądowaniu nieopodal miasta, eksplodował. Brat Apica Juha.

Jest jednym z kilku przedstawicieli Bohomazów na Ziemii.

"Maneetamaneta!" - Satuk do Mariusza Palety

Edytuj

Przed wydarzeniami z filmów Edytuj

Wydarzenia na Sinep Edytuj

Nie wiadomo, czym Satuk zajmował się na swojej rodzimej planecie, ani co kierowało nim, gdy wybierał się w podróż na Ziemię. Ludzie, którzy utrzymywali z nim kontakt, twierdzą że Satuk został wygnany z planety z niewiadomych przyczyn.

Początki na Ziemii Edytuj

Satuk po rozbiciu zapadł w hibernację, z której wybudził się dopiero po 88 latach tj. w 2023 roku. Mimo upływu czasu zapamiętał, że niedaleko znajduje się osada, dlatego po wybudzeniu wyruszył szukać mieszkańców. Pierwszą osobą, którą spotkał był Huang-Hui, chiński mistrz sztuk walk, który przebywał w Japonii na wczasach. Hui od razu poznał w Satuku przedstawiciela rasy Bohomazów, gdyż należał do wąskiego grona wtajemniczonych, którzy wiedzieli o istnieniu ras obcych.

Satuk i PRM Edytuj

Na początku Satuk otrzymywał od Huanga pożywienie i schronienie, potem Hui musiał wyjechać do Polski, ponieważ robił interesy z Polsko-Ruską Mafią. Z racji tego, że Satuk przy swoich pierwszych tygodniach na Ziemii potrzebował ochrony, Hui wziął go ze sobą do Sosnowca, gdzie miał spotkać się z Andrzejem Pidorem i jego gorylami ludźmi.

Huang zapoznał Juha z Andrzejem Pidorem, który tak jak Hui był członkiem Wielkiego Zgromadzenia, a więc zaproponował, że będzie chronił Satuka przed tajniakami i amatorami UFO w zamian za to, że ten będzie dla niego pracować. Kosmita zgodził się na takie warunki.

Wydarzenia ze Skowytu Gangstera Edytuj

Urodziny Andrzeja Pidora i konfrontacja z Komisarzem Pałeckim Edytuj

Andrzej Pidor na swoje 39 urodziny zorganizował wielką imprezę, na której obecny był także Satuk. Mafiozo w tymże okresie prowadził także zawziętą walkę z tajnym agentem, komisarzem Zbigniewem Pałeckim, który nie mógł opuścić takiej okazji, aby zneutralizować groźnego przestępcę, którym był Pidor. Pałecki w celu pozbycia się gangstera, przeprowadził szturm na jego willę, gdzie odbywała się urodzinowa zabawa. Podczas ataku zginął boss mafii, Andrzej oraz wszyscy jego pomocnicy za wyjątkiem Satuka, który został przez komisarza oszczędzony, gdyż Pałecki wiedział, że Juh jest Bohomazem. Jednakże konfrontacja z Pałeckim odcisnęła swoje piętno - Satuk częściowo stracił pamięć i niektórych rzeczy musiał uczyć się na nowo.

Późniejsze wydarzenia Edytuj

Znajomość z Mariuszem Paletą i wyjazd do Krotoszyna Edytuj

Po pamiętnej imprezie, Satuka odnalazł zaufany człowiek Pidora - Mariusz Paleta, który zabrał go w do swojego miasta o nazwie Krotoszyn, które miało być azylem dla kosmity.

Ucieczka Satuka i sprowadzenie na złą stronę Edytuj

Satuk Juh przebywał w Krotoszynie już 5 miesięcy, żyło mu się tam dobrze. Pewnego razu, gdy Paleta i Satuk przechadzali się po mieście, kosmita uciekł. Zaniepokojony Paleta od razu zaczął go szukać. Gdy Mariusz odnalazł kosmitę, okazało się, że przyczyną ucieczki była muzyka, którą słychać było z pewnego opuszczonego budynku. Kiedy Paleta do niego wszedł, zobaczył jak Satuk tańczy z jakimiś dziwnymi panami.

Dalsze losy Satuka i Palety nie są jeszcze znane.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki